Στο πλαίσιο των μέτρων για να περιοριστεί η εξάπλωση της πανδημίας στις 11 Μαρτίου ανεστάλη η λειτουργία των σχολείων. Την Παρασκευή 13 Μαρτίου το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανακοίνωσε ότι θα θέσει σε εφαρμογή το σύστημα της «εξ αποστάσεως» εκπαίδευσης, ασύγχρονης σε πρώτη φάση.
Οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων της χώρας, κλήθηκαν να δημιουργήσουν ψηφιακές τάξεις για τους μαθητές τους. Σε πολύ σύντομο διάστημα , χωρίς επιμόρφωση, πολλοί χωρίς σταθερή σύνδεση στο διαδίκτυο ή και υπολογιστές, οι εκπαιδευτικοί βρέθηκαν κοντά στους μαθητές τους. Έμαθαν να σχεδιάζουν ψηφιακά μαθήματα και να χρησιμοποιούν εργαλεία που πολλοί δε γνώριζαν. Πέρασαν και περνούν πολλές ώρες πάνω από τον υπολογιστή για να μάθουν , για να σχεδιάσουν εξ αρχής τα μαθήματά τους. Ξενύχτησαν πολλές φορές για να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση στις πλατφόρμες του ΥΠΑΙΘ. Δομές που δεν είχαν σχεδιαστεί για να υποστηρίξουν τόσο μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών και μαθητών. Έστειλαν με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο επαναληπτικές ασκήσεις σε μαθητές που δυσκολεύονταν να μπουν στην πλατφόρμα του ΥΠΑΙΘ.
Γονείς που δεν είχαν τα μέσα , σύνδεση στο διαδίκτυο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, γνώσεις έπρεπε να φροντίσουν να γίνει εγγραφή μαθητών/τριών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, για να μπορούν να έχουν πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό.
Πολύ σύντομα, και πριν προλάβουν οι εκπαιδευτικοί και κυρίως οι μαθητές ή και γονείς των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου εξοικειωθούν με την διαδικασία της ασύγχρονης εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην εφαρμογή της σύγχρονης διδασκαλίας.
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση όμως στερεί την πρόσβαση στη γνώση σε περίπου 20% του μαθητικού πληθυσμού και δημιουργεί ανισότητες που δεν συνάδουν με το δημόσιο σχολείο.
· Το ΥΠΑΙΘ λοιπόν θα πρέπει να προβεί στην αγορά εξοπλισμού για τους μαθητές/τριες της χώρας και τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν τη δυνατότητα.
· Να διασφαλίσει με κάθε τρόπο τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών.
· Να μην δίνει υποσχέσεις τη μία μέρα, για λόγους επικοινωνιακούς, όπως δωρεάν παροχή tablet σε όλους τους μαθητές, τις οποίες να αναιρεί την επομένη.
· Να αναβαθμίσει τις ψηφιακές πλατφόρμες του ΥΠΑΙΘ.
· Να στηρίξει με κάθε τρόπο τους εκπαιδευτικούς από τις επιθέσεις των ΜΜΕ.
· Να μην ξεχνά ότι χάρη στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών , αφανείς ήρωες και αυτοί, πέτυχε το εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Οι Εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές είναι κυρίως αυτοί που κάλυψαν τις ελλείψεις και τις απαιτήσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και υλοποίησαν με επιτυχία την εξ αποστάσεως εκπαίδευση .
Παρασκευή 10 Απριλίου 2020
Εκπαιδευτικοί, Γονείς, Μαθητές: αφανείς ήρωες και αυτοί.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου